21 de dec. de 2012

José Luís Allegue

RAÚL LOMBA MAROÑO (1º B Bach.)

Hoxe contamos coa presenza de José Luís Allegue. O noso ex-alumno é agora o director dunha web deportiva que recibe o nome de Tribuna Deportiva. Esta web está pensada  para os amantes do deporte en xeral, xa que dispón dunha ampla gama de información acerca de calquera tipo de deporte. Dende aquí  convidámosvos a todos  a que cando rematedes de ler esta entrevista fagades un click no seguinte link:
www.tribunadeportiva.es
e ver o traballo que fan Jose, os seus compañeiros e compañeiras.
Allegue entrevistando ao ciclista Alberto Contador
Cando paseabas polos corredores do “Masculino” xa tiñas en mente o de estudar periodismo ou foi unha decisión de última hora?
O tema do xornalismo é algo que teño en mente dende que teño memoria. Cando era moi pequeno, quería ser futbolista, como moitos, pero como sabía que a cousa estaba complicada,  dubidaba entre dúas cousas: ser xornalista, ou detective secreto, aínda que o último era máis ben por iso de ter unha opción"B", tiña claro que o que quería era comunicar. De feito, cando estaba en 6º de primaria, escribín o meu primeiro artigo para a revista do meu colexio, “Cristo Rey”. Acórdome como se fose onte, titulábase: "El Depor, un punto negro en la historia de la Champions", e trataba  da derrota dos coruñeses fronte ao Mónaco en Champions (8-3).
Como xurdiu a idea de Tribuna Deportiva?
Eu estudo  Xornalismo en Salamanca. Alí, dende que cheguei, púxenme a facer prácticas en medios de comunicación e, en segundo, comecei a traballar nun xornal dixital: www.massalamanca.es. Paralelamente, colaboraba noutra web, nunha radio dixital e un xornal mensual, pero estaba máis centrado en MÁSSalamanca, xa que, malia ser  un medio humilde, deume moitas oportunidades de crecer e cubrir grandes eventos como a Copa da Raíña de baloncesto feminino en Arganda del Rey (Madrid), La Vuelta a Castilla y León de ciclismo, ou o Campionato de España. 
Allegue e o xornalista
deportivo Tomás Guasch
 Durante este tempo, ademais de todo iso, eu tamén escribía sobre deporte (a miña paixón) no meu blogue (www.once-contra-once.blogspot.com). Cando remataba o curso, aló por maio deste ano, o meu xefe, que xa é un amigo e un socio, propúxome cambiar o deseño do blogue e facelo máis moderno. A partir de aí, a cousa desvariou, díxenlle o da páxina como por dicir e  finalmente  acabou convencéndome para levar o proxecto a cabo. Busquei colaboradores e púxenme a traballar; podemos dicir que a culpa de que Tribuna Deportiva sexa unha realidade é de 'Once Contra Once'. 
Conseguir levar adiante este proxecto e contar co apoio con que contas é un soño feito realidade?
Home,  está claro que, polo menos, é un soño feito realidade; non o único, pero si un deles. Tribuna Deportiva son moitas horas de traballo e nunca se sabe ata onde poderemos chegar, así que trataremos de "liala parda" neste mundiño. Aproveitando isto, quero agradecer a axuda desinteresada dunha enorme lista de colaboradores de gran calidade, xa que, sen eles, isto non sería posíbel.
Marcaches algún obxectivo de cara  ao futuro?
Bufff, esta é unha pregunta máis complexa do que parece. Neste tempo, e vendo como a crise afecta  o xornalismo, o único obxectivo que teño  é tratar de mellorar cada día. Eu fago isto por gusto e por pracer, vivo para o deporte e síntome moi ben tendo baixo o meu mando un sitio web como este. A curto prazo, teño unha cousa en mente, e penso que en xaneiro será unha realidade. A partir de aí, día tras día, hai que traballar para gustarlle a toda a xente posíbel. Sei que TD non vai ser o Marca nin o AS, de feito  non quero que o sexa. Para min, polo de agora, é suficiente ler comentarios e tuits que nos felicitan polo traballo. Esta entrevista é unha mostra de que estamos a facer ben as cousas dende aquel 29 de xuño de 2012.
José Luís Allegue e o músico Carlos Jean
Neste mundo das webs deportivas, ¿que cres que fai falta para triunfar?
 Eu, dende a miña humilde opinión, creo que para triunfar nesto fan falta tres cousas: traballo, especialización e sorte. Chegar  ao público cando non tes cartos nin medios de difusión é complexo, así que hai que compensalo con traballo, moitísimas horas de traballo. Por outra banda está a especialización, algo sobre o que me abriu os ollos un recoñecido xornalista da comarca, Xan Morales, a quen lle agradezo moito o tempo que desinteresadamente me dedica sempre que pode dende que o coñecín no verán de 2011 cando presentei con Óscar Martínez (o rapaz de Radio Marca Coruña) o programa de deportes de Ártabra FM. Por último, fai falta sorte, xa que, por moito que traballes, nesta profesión é necesario estar no momento e lugar axeitado para que as cousas camiñen por onde teñen que camiñar.
Ao realizar entrevistas seguro que coñeciches a moitos deportistas. Algún que te sorprendera? Cal foi o que más ilusión che fixo coñecer?
Penso que a entrevista é o xénero no que máis estou gozando  dende que estudo Xornalismo. Por sorte, e grazas ao meu traballo, xa entrevistei a moita xente á que nunca pensei que podería acceder tan rápido. A min, que son un apaixonado do ciclismo, gústame presumir de que tiven a oportunidade de entrevistar persoalmente a catro gañadores do Tour de Francia: Carlos Sastre, Perico Delgado, Óscar Pereiro (unha persoa digna de coñecer e tremendamente simpático) e Alberto Contador, quen, sen dúbida, foi o que máis me impresionou, xa que tiven a oportunidade de falar con el durante a sanción por dopaxe, e nese tempo non atendeu a moitos xornalistas. No mundo do ciclismo, entrevistei a moita máis xente, dos que tamén me gustaría destacar a homes como Francisco Ventoso, Alejandro Valverde, Luis Ángel Maté ou Luis León Sánchez, que son unhas auténticas xoias.
Fóra de aí, tamén teño grandes recordos dalgunhas entrevista a outros deportistas como Javi Gómez Noya, Iria Grandal, Isa Sánchez ou Marta Fernández, unha persoa que me sorprendeu moitísimo polo boa que é e a súa admiración por Rudy, o seu irmán. Ademais, do mundo do deporte, tamén entrevistei a xornalistas cos que teño relación e que me botan unha man sempre que poden, caso de Maldini, David Labrador, Josu Garai, Laura Meseguer...
Pero non vaias  pensar que só entrevisto a deportistas! Tamén teño grandes recordos dunha entrevista con Carlos Jean e, sobre todo, unha con Juan Miguel Montilla, 'O Langui', con quen pouco me faltou para ir tomar unhas copas.
O seleccionador da Seleccción Española de
Fútbol Vicente del Bosque e José Luís Allegue.
En Tribuna Deportiva ten Diego Rivas (nacido en Narón, actual porteiro do Elche, líder da Segunda División Española) un blogue e escribe artigos que acercan o fútbol aos afeccionados. Un pracer poder contar con xente coma Diego en TD,  non?
Está claro. Diego é un gran rapaz, e sempre que se  lle pide algo accede ao momento. No caso do blogue, falei con el e a idea entusiasmouno moitísimo; é un luxo contar con el. O mellor é que non é o único, hai moita xente ''famosa'' que xa colaborou con blogue, e iso quere dicir que lles gusta o proxecto. Non podemos esquecer o espazo que  Jorge Escorial (Cadena SER) ten na web, nin as colaboracións de periodistas como Adrián Candalou Alberto Pérez, que tamén son da Cadena Ser.

Calidades e defectos de TD
Defectos hai moitos. Somos un sitio web formado  por  xente moi nova e, a inmensa maioría de nós, non temos a experiencia que  ás veces  é necesaria. Tamén pode que non esteamos a ofrecer unha gran cantidade de contidos, pero ese é un camiño que iremos facendo co tempo. No que se refire ás calidades, penso que o deseño que temos e os contidos que ofrecemos nos diferencian do resto. Son novas ou reportaxes que tratan de desmarcarse da fervente actualidade, algo que non é moi habitual na rede. Ese é un dos nosos puntos fortes, pero temos que corrixir moitos erros.
Tribuna Deportiva ten seccións especiais de
fútbol, ciclismo, tenis, básquet e motor, pero
ocúpase de todos os deportes.
Para poder levar adiante un páxina web necesítase  moito tempo, é posíbel compaxinar  o tempo que leva dedicarse a isto cos estudos?
É posíbel, pero tes que renunciar a outras cousas. Normalmente, quitarlle horas ao sono acostuma ser una boa “solución” para termos a web ao día; aínda que é importante ter claro que,  a á fin e a o cabo, o importante son os estudos, e teñen  prioridade sobre todo. No meu caso, teño  ordenador aceso todo o día. No navega  dor, a intranet da web, as redes sociais e a propia web están todo o día funcionando e, moitas veces, teño que perder festas  ou paseos por mor de ter o portal ao día. Ademais, posto que estou de ERASMUS en Bélxica, a cousa complícase se cabe un pouco máis.
Cales foron os motivos polos que te decidiches a escribir sobre deportes e non sobre outro tema?
O deporte é a miña paixón, ese é o principal motivo. Dende pequeno, "radiaba" os partidos de fútbol que vía pola televisión e agora estudo para facelo a gran escala. Ademais, sempre xoguei ao  fútbol, primeiro no San Rosendo, logo no Rácing e, por último, no Val; non quería desvincularme deste mundiño as í que optei polo periodismo deportivo. De todas formas, non é o único que me gusta e non pecho portas, non estamos en condicións de pechalas. Este verán  traballei  nos informativos de Radio Voz  e non me desgustou, de feito, agora teño un pequeno espazo na rede paro opinar de política e actualidade social. Penso que, pese a que é importante especializarse nun tema, non debemos pecharnos portas tan pronto, hai que querer aprender e saber de todo.
Para rematar con esta entrevista propuxemos a Jose facer un pequeno test sobre o noso Instituto. Aquí tedes as respostas:
- Algún profesor  ao que destacar: Sempre me levei moi ben con Inés, a profesora de Latín. Ademais, dando clase, gustábame moito Ángeles Seoane, con quen aprendín un montón, e Chelo, que fixo que me namorase da súa materia: Historia da Arte.
- Non te cortes, algún profesor dos que non queres que che toquen: María José Leira. Non por nada, pero a súa materia (CMC), parecíame un auténtico “tostón” . Eu elixín o Bacharelato de letras puras, e non me gustou nada ter que dar esa materia.
- Materia preferida: Isto é un pouco como o dos profesores: Lingua Castelá e Historia da Arte.
- Materias que non botas de menos: Ciencias para o Mundo Contemporáneo, Historia (aínda que Conchi, a profe, si que me gustaba) e Grego.
- Levas amigos ou inimigos?  Amigos e algún que outro inimigo, pero, sobre todo, o primeiro.
- Balance positivo ou negativo? Positivo. Cheguei  ao Masculino sen coñecer  a ninguén e funme de alí con amigos, experiencias únicas, unha gran viaxe de fin de curso e moitos coñecementos novos.
- Carta branca: Graciñas por pensar en min para entrevistarme. É un pracer poder colaborar en cousas do Instituto, xa que me trae grandes recordos. Simplemente, quero desexarvos moita sorte co proxecto e invitarvos a visitar www.tribunadeportiva.es. Unha aperta!

1 comentario:

  1. HOLA José Luis!! Soy Inés tu profesora de Latín. Veo encantada que cumpliste el sueño de ser periodista. Un cariñoso saludo . Besos

    ResponderEliminar